Thursday 17 December 2009

result, resultat


here are the little picture tiles after they've been fired, to approximately 1130 degrees C. they're not glazed, that's the frit in the quartzpaste body coming out. and they're transluscent! i should have taken a picture this morning when the sun was shining...
här är dom små bilderna när dom är brända, till ungefär 1130 grader. dom är inte glaserade, utan det är frittan i kvartzpastan som kommer fram. o dom är transparenta! jag skulle ha tagit bilderna i morse när solen sken...
i decided to make a few more...
jag bestämde mej för att göra några fler...

i fired the little kiln today with some more glaze-tests (on the quartzpaste body), so tomorrow i'll find out how they turned out. (fingers crossed!)
jag brände den lilla ugnen idag med lite fler glasyrprover (på kvarzpasta "leran"), so imorgon får jag se hur dom blev. (håll tummarna!)

2 comments:

Linnéa said...

Hej fina Ester, fick en av dina skålar av Lina i julklapp. Helt underbar är den och dina andra grejer ser också fantastiska ut! Jag vill ha mer...
Hoppas allt är bra med dig! Många kramar från Linnéa (från humanekologin/amnesty)

ester svensson said...

hej Linnea!
super-roligt att höra från dej! jag skickade ett litet email, men vet inte om du har samma address fortfarande? det vore så roligt att träffa dej igen, och Lina också!
mitt nummer är 0703-948430, hör av dej om du vill :-).
stora kramar från ester